Tájékoztató fórumon ismertették a Középiskolai Campushoz kapcsolódó közlekedési koncepciót

2018.10.01. 19:43
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2018. október 1. (hétfő) 
 
 
 
 


Mészáros Attila alpolgármester, Földi Zoltán önkormányzati képviselő és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának irodavezetője tájékoztató fórumon mutatta be a Középiskolai Campus közlekedési koncepcióját. Mint elhangzott, már nem csak látványtervek vannak, hanem elindultak az engedélyeztetési eljárások, és a közbeszerzési eljárást követően 2019. második negyedévében elindulhat a kivitelezés is.

 2015-ben indult el a Modern Városok Program, melynek keretében több nagyszabású fejlesztés valósulhat meg az elkövetkezendő években Székesfehérváron. Ennek fontos eleme az a Középiskolai Campus, amely a meglévő gimnáziumi értékeket megtartva, kiemelten sport- és művészeti középiskolai oktatási célokat fog megvalósítani a jövőben. A 4,7 hektáron, 35 000 négyzetméternyi hasznos területen megvalósuló campusberuházás négy tanintézmény – a Vasvári Pál Gimnázium, a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium, a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium, valamint a második ütem keretében a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola  összesen több, mint 2500 diákjának biztosítja majd a tanulás lehetőségét egy innovatív, 21. századi épületegyüttesben.

 Az idei évben bemutatott látványtervek alapján a teljes projektre elkészültek az engedélyes tervek. Az első ütem esetében pedig már a közbeszerzési eljárás is folyamatban van a kiviteli terv elkészítésére, illetve a kivitelezésre. Ez a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium felújítását és az egyik épületszárny lebontását, majd és újjáépítését, a Vasvári Pál Gimnázium épületének megépítését, illetve a volt Ybl Miklós Általános Iskola épületének helyén egy „C” típusú tornacsarnok létesítését. A tervek szerint 2019 tavaszán zárulhat le a közbeszerzési eljárás, majd a 2018/19-es tanév lezárásával elkezdheti a munkát a kivitelező. Ezt a tanévben tehát végig az eddigi épületben folyhat az oktatás a kodolányis diákoknak.”- mondta el a fórumon Mészáros Attila alpolgármester.

A közlekedés egy komoly tényező a városfejlesztési projekt tekintetében, hiszen jelenleg is 1500 diák jár a területre – ezért készült közlekedési koncepció a Campushoz. A szakemberek megvizsgálták a 7. számú főút – Palotai út – Schwäbisch Gmünd utca – Mátyás király körút – Dózsa György út – Móri út által határolt, közvetlenül érintett területet.

Körforgalom építését tervezik a Dózsa György út – Zichy liget kereszteződésében és a Malom utca – Szent Vendel köz – Móri út kapcsolat gyorsítása érdekében is két körforgalom létesül majd, illetve közvetlen kikötés is szerepel a tervekben a Bregyó közből a Palotai útra. A Sár utcát a Fürdő sor felől zsákutcásítják, elkerülve az átmenő forgalmat.

A Szabadságharcos út Rózsa liget melletti részét közösségi térré alakítják, így a Campus területére autóval csak a megkülönböztető jelzéssel ellátott járművek tudnak majd behajtani, a tornacsarnok és a Kodolányi épülete előtti terület is a sétány része lesz. Annak ellenére, hogy 2018-ban a Liget soron és a Koronás Park mögött új parkolórészek kerületek kialakításra, a centralizált komplexum új parkolóigényeket vet fel – mind a tantestület, a szülők és akár a diákok részéről is. A jelenleg parkolható terület megszűnésével felmerülő igényt a tervezés alapján a Malom utcában, a Depónia Nonprofit Kft. kiköltözésével felszabaduló területen kialakításra kerülő P+R parkolóba csoportosítják át. Az intézmények dolgozói számára és a Campusra érkező vendégek részére pedig a kültéri emelt sportpálya alatt, illetve az intézményen belül lesz biztosítva a parkolás.

Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának irodavezetője elmondta: „Jelentős kerékpáros fejlesztések is érintik a Campust, amelyek részben uniós forrásokból valósulnak majd meg. A város jelenlegi 35 kilométeres bicikliút-hálózata megközelítőleg 70 kilométeresre fog bővülni, hiszen alapvető cél a legfogékonyabb korosztály mobilizálása a fenntarthatóságért. Ennek érdekében alakítjuk majd a környék közösségi közlekedését is: a jelenlegi érintett buszjáratok mellett elindulnak új campus-körjáratok, amelyek a nagy decentrumokat érintve szállítják a diákokat az iskolába, ezzel is ösztönözve őket a tömegközlekedés használatára.” - tette hozzá az irodavezető.

Az alpolgármester és az irodavezető tájékoztatója után a lakossági fórumon résztvevők kérdéseiket is feltehették a témával kapcsolatban. A párbeszédet Földi Zoltán, a terület önkormányzati képviselője vezette. Elhangzottak kérdések a Sár utca egyirányúsításáról, a Depónia helyén létesülő parkolóval kapcsolatban, illetve a Szabadságharcos úton a lakóházak közlekedéséről, a területrendezésről. 

A párbeszéd az Önkormányzat és az érintett területen élő lakókközött 2019. tavaszán, a közbeszerzési eljárás lezárultával egy következő lakossági fórum keretében folytatódik.

 

 

 

A fórumon készült képek és a térkép tervezetek letölthetők a Galériából!




Szöveg: Torma Kinga Regina

Fotó: Bácskai Gergely 

 

 
 
 
 
 
 
Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Április
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.