2017.01.12. 14:34
A parkolási nehézségek megoldása a lakosságot leginkább foglalkoztató téma Székesfehérváron. A város ennek érdekében olyan komplex megoldást szeretne megvalósítani, amely valamennyi gépjárművel közlekedőt szolgál. A Belváros környékén további parkolóhelyek kialakítása mindenképpen indokolt, hiszen az ezer főre jutó gépjárművek száma 480 Székesfehérváron - ami a legmagasabb az országban és jelentősen meghaladja az EU-s átlagot is. Ennek érdekében a következő három évben összesen 1000 új parkolóhely jön létre Székesfehérváron. Ezek kialakításával párhuzamosan annak a lehetőségét is megvizsgálja a város, hogy a jövőben az első egy-kettő óra ingyenes, vagy nagyon kedvező árú legyen.
„Az elmúlt években többszörösére növekedett forgalom miatt kulcskérdéssé vált Székesfehérváron az újabb parkolóhelyek kialakítása. A gépjárműszám mára Fehérváron elérte azt a kritikus szintet, hogy a parkolással kapcsolatos valamennyi döntés egyértelműen közlekedés-szabályozási megfontolásból születik. A Belvárosban mind a lakók, mind az ide érkező munkavégzők és ügyintézők, mind pedig az intézmények, cégek, vállalkozók számára biztosítani kell az autók elhelyezését.” – kezdte beszédét dr. Cser-Palkovics András polgármester a csütörtöki rendkívüli sajtótájékoztatón. A probléma megoldása érdekében az Önkormányzat a Saára Gyula-program kiegészítéseként idén elindít egy parkolóépítési programot. A cél, hogy 1000 új parkoló jöjjön létre Székesfehérváron – a tágabb értelemben vett Belváros környékén – a következő három évben, akár területvásárlásokkal is. A program részleteiről a Közgyűlés dönt majd februárban, a költségvetés elfogadásával.
Székesfehérvár Önkormányzata több megoldási lehetőséget is számba vett az elmúlt időszakban, hogy a parkolással kapcsolatos problémákra megoldás szülessen. Egyik lehetséges opcióként a Dr. Koch László utca és Színház utca között tervezett, kicsivel több mint ötezer négyzetméteres parkolóház szerepelt. A tervek ütemezetten elkészültek, a város pedig minden szükséges engedélyt megkapott, azonban az eredeti elképzeléssel ellentétben egy emelettel kisebb lett volna a Dr. Koch László utcába tervezett parkolóház. Ez azt jelenti, hogy jóval kevesebb, összességében 137 darab parkoló létrehozására lett volna alkalmas az épület, ami alig több a felszínen kialakítható 60 darabos felszíni parkoló kapacitásánál. Ezt az adatot és a környéken élők véleményét figyelembe véve dr. Cser-Palkovics András polgármester februárban arra tesz javaslatot a Közgyűlésnek, hogy amennyiben az arra szánt 600 millió forintos pályázati összeg átcsoportosítható úgy álljon el a Dr. Koch László utcában a parkolóház megépítésétől, ezzel párhuzamosan pedig döntsön az 1000 új parkoló létrehozásáról.
Dr. Kovács Béla Sándor önkormányzati képviselő örömét fejezte ki, hogy a tervezett parkolók közül kettő is érinti a 2. számú választókörzetet. „A várható közgyűlési döntés értelmében – mely szerint nem épül meg a Dr. Koch László utcában a parkolóház – egy elég komoly feszültségforrás szűnik meg, ami nagy öröm számomra. Ugyancsak jó hír, hogy a 2. számú választókörzetben mintegy száz új parkoló létesül. A Jávor Ottó tér vonatkozásában fontos kiemelni, hogy a parkolóhelyek építésével a zöldterület nem csökken a parkban, ahol ráadásul új cserjéket és fákat is elültetnek."
Székesfehérvár Önkormányzata a Belváros peremén több területen vizsgálja felszíni, valamint zöldterület alatti parkolók kialakításának lehetőségét, illetve meglévő parkolók felett egy szinten parkolólemezek létesítését. A városszerkezethez és a lakossági igényekhez is jobban igazodik, ha nem egy helyre összpontosulnak az új parkolóhelyek, hanem egy átfogó koncepció mentén több földfelszíni új helyet hoznak létre. Így a város úthálózatán is jobban eloszlik a terhelés. Ezért döntött a város vezetése a komplex parkolóhálózat fejlesztése mellett, kedvezőbb megközelíthetőséget kínálva a gépjárművel közlekedőknek. A cél pár éven belül mintegy 1000 darab új parkoló kialakítása.
A tervek szerint a Dr. Koch László utcában tervezett parkolóházat 60 autó befogadására alkalmas felszíni parkolóval váltanák ki. A Jávor Ottó téren pedig egy új park kialakításával párhuzamosan 44 férőhelyes felszíni parkolót is létrehoznak. A fejlesztés az idei év márciusában indul és a tervek szerint a nyár végére el is készül. Ezen kívül a Palotai úton is kialakításra kerül egy új építésű felszíni parkoló. További területeken vizsgálja az önkormányzat új parkolók kialakításának lehetőségét, akár területvásárlással együtt is.
A csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott: meglévő forrásait Székesfehérvár hatékonyan, a lehető legtöbb parkolóhelyet kialakítva úgy szeretné felhasználni, hogy közben a kerékpáros közlekedést, valamint a buszhálózatot is fejleszteni tudja. A Dr. Koch László utcai parkolóházból felszabaduló európai uniós forrásból származó 600 millió forintot az átcsoportosítás után felszíni és lemezes parkoló építésre, valamint a kerékpárút-hálózat további fejlesztésére fordítja a város.
A nagyszámú új parkolóhely kialakítását követően nyílik lehetőség arra, hogy bizonyos korlátok között az első egy-két óra parkolás ingyenesen, vagy nagyon kedvező áron történjen. Ennek technikai előkészítése még ebben az évben megtörténik.
„Az elmúlt években többszörösére növekedett forgalom miatt kulcskérdéssé vált Székesfehérváron az újabb parkolóhelyek kialakítása. A gépjárműszám mára Fehérváron elérte azt a kritikus szintet, hogy a parkolással kapcsolatos valamennyi döntés egyértelműen közlekedés-szabályozási megfontolásból születik. A Belvárosban mind a lakók, mind az ide érkező munkavégzők és ügyintézők, mind pedig az intézmények, cégek, vállalkozók számára biztosítani kell az autók elhelyezését.” – kezdte beszédét dr. Cser-Palkovics András polgármester a csütörtöki rendkívüli sajtótájékoztatón. A probléma megoldása érdekében az Önkormányzat a Saára Gyula-program kiegészítéseként idén elindít egy parkolóépítési programot. A cél, hogy 1000 új parkoló jöjjön létre Székesfehérváron – a tágabb értelemben vett Belváros környékén – a következő három évben, akár területvásárlásokkal is. A program részleteiről a Közgyűlés dönt majd februárban, a költségvetés elfogadásával.
Székesfehérvár Önkormányzata több megoldási lehetőséget is számba vett az elmúlt időszakban, hogy a parkolással kapcsolatos problémákra megoldás szülessen. Egyik lehetséges opcióként a Dr. Koch László utca és Színház utca között tervezett, kicsivel több mint ötezer négyzetméteres parkolóház szerepelt. A tervek ütemezetten elkészültek, a város pedig minden szükséges engedélyt megkapott, azonban az eredeti elképzeléssel ellentétben egy emelettel kisebb lett volna a Dr. Koch László utcába tervezett parkolóház. Ez azt jelenti, hogy jóval kevesebb, összességében 137 darab parkoló létrehozására lett volna alkalmas az épület, ami alig több a felszínen kialakítható 60 darabos felszíni parkoló kapacitásánál. Ezt az adatot és a környéken élők véleményét figyelembe véve dr. Cser-Palkovics András polgármester februárban arra tesz javaslatot a Közgyűlésnek, hogy amennyiben az arra szánt 600 millió forintos pályázati összeg átcsoportosítható úgy álljon el a Dr. Koch László utcában a parkolóház megépítésétől, ezzel párhuzamosan pedig döntsön az 1000 új parkoló létrehozásáról.
Dr. Kovács Béla Sándor önkormányzati képviselő örömét fejezte ki, hogy a tervezett parkolók közül kettő is érinti a 2. számú választókörzetet. „A várható közgyűlési döntés értelmében – mely szerint nem épül meg a Dr. Koch László utcában a parkolóház – egy elég komoly feszültségforrás szűnik meg, ami nagy öröm számomra. Ugyancsak jó hír, hogy a 2. számú választókörzetben mintegy száz új parkoló létesül. A Jávor Ottó tér vonatkozásában fontos kiemelni, hogy a parkolóhelyek építésével a zöldterület nem csökken a parkban, ahol ráadásul új cserjéket és fákat is elültetnek."
Székesfehérvár Önkormányzata a Belváros peremén több területen vizsgálja felszíni, valamint zöldterület alatti parkolók kialakításának lehetőségét, illetve meglévő parkolók felett egy szinten parkolólemezek létesítését. A városszerkezethez és a lakossági igényekhez is jobban igazodik, ha nem egy helyre összpontosulnak az új parkolóhelyek, hanem egy átfogó koncepció mentén több földfelszíni új helyet hoznak létre. Így a város úthálózatán is jobban eloszlik a terhelés. Ezért döntött a város vezetése a komplex parkolóhálózat fejlesztése mellett, kedvezőbb megközelíthetőséget kínálva a gépjárművel közlekedőknek. A cél pár éven belül mintegy 1000 darab új parkoló kialakítása.
A tervek szerint a Dr. Koch László utcában tervezett parkolóházat 60 autó befogadására alkalmas felszíni parkolóval váltanák ki. A Jávor Ottó téren pedig egy új park kialakításával párhuzamosan 44 férőhelyes felszíni parkolót is létrehoznak. A fejlesztés az idei év márciusában indul és a tervek szerint a nyár végére el is készül. Ezen kívül a Palotai úton is kialakításra kerül egy új építésű felszíni parkoló. További területeken vizsgálja az önkormányzat új parkolók kialakításának lehetőségét, akár területvásárlással együtt is.
A csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott: meglévő forrásait Székesfehérvár hatékonyan, a lehető legtöbb parkolóhelyet kialakítva úgy szeretné felhasználni, hogy közben a kerékpáros közlekedést, valamint a buszhálózatot is fejleszteni tudja. A Dr. Koch László utcai parkolóházból felszabaduló európai uniós forrásból származó 600 millió forintot az átcsoportosítás után felszíni és lemezes parkoló építésre, valamint a kerékpárút-hálózat további fejlesztésére fordítja a város.
A nagyszámú új parkolóhely kialakítását követően nyílik lehetőség arra, hogy bizonyos korlátok között az első egy-két óra parkolás ingyenesen, vagy nagyon kedvező áron történjen. Ennek technikai előkészítése még ebben az évben megtörténik.