Vándormadarak útján

2017.03.22. 13:54
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2017. március 22. (szerda)
Megvolt a Kíváncsiak Klubja természettudományos módszertani program első foglalkozása. Galéria
 
 
 

A Bugyulófalva Szociális Szövetkezet jóvoltából, Székesfehérvár Önkormányzatának finanszírozásában került sor arra a természettudományos tehetséggondozó módszertani képzésre városunkban, melyen fehérvári általános iskolai pedagógusok vehettek részt. Az elméleti és gyakorlati kurzusokat követően ma a Felsővárosi Általános Iskolában megtartották az első bemutató foglalkozást, míg holnap továbbiakra kerül sor a város többi általános iskolájában. Az órákat a képzésen részt vett tanárok tartják, melyeken „megfigyelőként” jelen lesznek a szövetkezet munkatársai, egyfajta támogatásként.

  

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával az elmúlt hetekben kooperatív technikákat bemutató, újfajta tanítási lehetőségekkel ismerkedtek a székesfehérvári általános iskolákban tanító pedagógusok. A Bugyulófalva Szociális Szövetkezet Kíváncsiak Klubja programjában vettek részt, melyet még a 2011/2012-es tanévben azzal a céllal indított útjára a társaság, hogy a pedagógusoknak olyan módszereket mutassanak be, melyekkel a természettudományos ismereteket kooperatív technikákkal át tudják adni a gyerekeknek, valamint áttekintést adjanak számukra a differenciált fejlesztésről, és képessé tegyék őket az IKT-eszközök hatékony használatára.

A tanárok első körben egy háromnapos elméleti kurzuson vettek részt, melynek során a szövetkezet előadói megismertették őket a különböző módszerekkel, miközben kísérleteket végeztek és IKT-táblán dolgoztak velük. Majd bemutatták számukra a gyakorlatban is, hogy ezeket a technikákat hogyan tudják a gyerekek körében alkalmazni. 

Ma délelőtt egy olyan bemutató foglalkozásra került sor a Felsővárosi Általános Iskolában, melyet a képzésen részt vett egyik pedagógus tartott a program során elsajátítottak alapján. A 2. osztályosok szakköri óráját Vándormadarak címmel Koósné Kenessey Éva alsós tanító néni tartotta. A foglalkozáson részt vett Juhász László környezetvédelmi tanácsnok, valamint a Bugyulófalva Szövetkezet elnöke, Kropf Hajnalka. 

Mint arról Koósné Kenessey Éva beszámolt, a tanfolyam során rengeteg használható ötletet kaptak. S nem csupán a tehetséggondozással kapcsolatban, hanem a kooperatív technikákról általában. Elmondta, hogy ami különösen érték számára az az, hogy ez egy olyan program, ami egyrészt beépíthető a tanórai anyagba, és azt színesíteni, gazdagítani lehet vele, másrészt szakköri keretekben azoknak a gyerekeknek - akik a természet iránt különösen érdeklődnek - sok pluszt adhatnak. Ezen kívül pozitívumként említette a komplexitást, vagyis azt, hogy több területről közelítik meg az adott témát, és nem tantárgyakban gondolkodnak.       

A foglalkozást követően a Bugyulófalva Szövetkezet elnöke, Kropf Hajnalka - aki egyfajta megfigyelőként volt jelen a bemutató órán - a látottakkal és halottakkal kapcsolatban nagyon pozitívan nyilatkozott. Elmondta, hogy a képzés során egy nagyon felkészült csapattal tudtak együtt dolgozni, akik kreatívak és a benyomásra építenek. Mint mondta, látszik, hogy a székesfehérvári pedagógusok módszertanilag nagyon felkészültek. S az is kiderült, hogy a gyerekek nem először találkoztak ezzel a fajta módszerrel, otthonosan mozogtak a teremben úgy, hogy nem padsorokban ültek, hanem kis szigetekben dolgoztak, s alapvetően egymásra figyeltek. Pozitívumként értékelte, hogy az óra folyamán a tanító néni nagyon sok pluszinformációt tudott átadni a gyerekeknek, miközben a tanulók is sokat tudtak egymástól tanulni. Amit kiemelt, hogy a gyerekek önállóan dolgozhattak. Példaként említette azt, amikor a madártollakkal kísérleteztek a gyerekek. Ez ugyanis nem volt a tananyagcsomag része. Viszont annyira jó megoldás volt, hogy be fogják építeni az anyagba. Hiszen arra törekednek, hogy a gyerekek mindent tapasztalati úton tudjanak megragadni, ez a módszertanuk lényege.

Juhász László környezetvédelmi tanácsnok meglátása szerint a bemutató óra változatos és dinamikus volt, közben a gyerekek figyelme nem lankadt, nagyon aktívan vettek részt a foglalkozáson, amit nagyon hasznosnak ítélt, majd hozzátette, hogyha minden foglalkozás ilyen dinamikával megy, akkor biztos rengeteget tanulnak a kisgyermekeink.
Elmondta, hogy a képzés tapasztalatait holnap lehet összegezni és értékelni, amikor a többi iskolában is lezajlanak a bemutatók. Meglátása az eddigiek alapján az, hogy a program jó és sikeres mind a pedagógusok, mind a diákok számára. Majd hozzátette, bízik abban, hogy a jövőben minél több oktató ebben a képzésben részt tud venni, így a városvezetés számára mindenképpen a program kibővítését és terjesztését fogja javasolni.   

 

Bővebb információ a képzésről itt:
http://bugyulo.hu/kivancsiak-klubja/kepzesek

 

                                      


A bemutató órán készült fotók letölthetőek a Galériából.




                                                                

Szöveg: Kész-Varga Mónika
Fotó: Simon Erika
 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Április
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.