Lezárják a Palotai utat június 17-től

2017.06.09. 13:00
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2017. június 9. (péntek)
A forgalomkorlátozás az autóbuszjáratokat is érinti. Galéria 
 
 

 

A Gaja-híd felújítási munkálatai miatt lezárják a Palotai út egy részét, így változások lesznek a közösségi közlekedésben is. A forgalomkorlátozásra június 17-e és augusztus 14-e között kell számítaniuk a gépjárművel közlekedőknek. A részletekről a városrész önkormányzati képviselője, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője, a kivitelező cég ügyvezetője és a KNYKK Zrt. forgalomszervezési osztályvezetője adtak tájékoztatást. 

  

Szigli István, Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője sajtótájékoztató keretében adott tájékoztatást arról, hogy elkezdődik a Gaja-híd felújítása, amivel a kiírás szerint a kivitelező cégnek októberig kell elkészülnie. Eredetileg félpályás útlezárást terveztek, azonban forgalomszervezési szempontokat figyelembe véve az a döntés született, hogy a Palotai utat június 17-e és augusztus 14-e között teljes szélességében lezárják. Így öt hónap helyett csak két hónapos forgalomkorlátozásra kell számítaniuk a gépjárművel közlekedőknek. Elhangzott, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalmat a felújítási munkálatok nem fogják zavarni.
A képviselő elmondta, hogy az útlezárásról, valamint emiatt az autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos módosulásokról szórólapokon keresztül is tájékoztatni fogják a környék lakóit, valamint az autóval közlekedőket. A bevezetésre kerülő forgalomkorlátozás miatt a lakosok türelmét és megértését kérte.
Beszélt arról a kezdeményezésről is – melynek az egyeztetése a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel jelenleg még folyamatban van – miszerint az iszkaszentgyörgyi bánya felől érkező teherautók részére az Iszkaszentgyörgyi útnál egy tranzitút kerülne kijelölésre a 8-as főút csomópontjára való rátereléssel. S ugyancsak felvetődött a 81-es főút felől érkezők tranzitútjának kijelölése a 8-as út felé. Cél, hogy a 7-8-as elkerülő út funkciója kiteljesedjen, és a nehéz tehergépjárművek arra közlekedjenek. 

Nagy Zsolt, a Székesfehérvári Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője elmondta, hogy miután a kivitelező cég megvizsgálta a Gaja-híd szerkezetét, kiderült, hogy a 60-as években történt kiszélesítésekor egy más technológiát alkalmaztak, és emiatt olyan hosszirányú repedések vannak, a korrózió is sokkal nagyobb, mint az a roncsolásos vizsgálatok előtt látszott. Ezért aggályos lenne a félpályás forgalomfenntartás a folyamatos rezgések miatt. Így a kivitelező kezdeményezte a teljes útpálya lezárását, amit a műszaki ellenőr is jogosnak ítélt.
Így a kivitelező nyugodt munkavégzése érdekében, valamint forgalomszervezési és műszaki szempontból is kedvezőbb megoldást választottak, tekintve, hogy a forgalomkorlátozások sokkal rövidebb időszakot, és csak a nyári szünet egy részét érintik. Ennek alapján készültek el a módosított forgalomszervezési tervek az alábbiak szerint:

  • A Palotai út mindkét forgalmi sávja lezárásra kerül az Új Csóri úti körforgalom és a Kereszttöltés út között 2017. június 17-én 00.30 órától, előreláthatóan 2017. augusztus 14-ig.
  • A terelő útvonal mindkét irányban a 7. sz. főút (Szent Flórián körút), Móri út vonalán kerül kijelölésre.
  • A Feketehegy-Szárazrét irányába tartó forgalom segítése érdekében a Móri útról az Új Csóri út felé vezető indirekt ágon a 7. sz. főútra való rácsatlakozásnál gyorsító sáv kerül kijelölésre. 

Elhangzott, hogy az útlezárás feloldását követően is a kivitelező még folytatni fogja a munkálatokat, csak már a híd aljánál, és nem az útpályán.
Az útlezárással kapcsolatos információkat – ugyanúgy, ahogy a városban lévő egyéb előre tervezett forgalomkorlátozásokat is minden esetben a Közlekedési Iroda feltölti a WAZE térképre – így az applikáción keresztül azokról az autósok folyamatosan tájékozódhatnak.   

Csorna László, a C és R Közlekedésépítő Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a változásokra és az idő rövidségére tekintettel nagyobb létszámmal fognak felvonulni, és hosszabb műszakokban fognak dolgozni, mint azt eredetileg tervezték. Hangsúlyozta, igyekeznek, hogy ne kerüljön időbeli csúszásra sor a munkálatok során. A műszaki paraméterekkel kapcsolatban tájékoztatást adott arról, hogy a híd alján 720 négyzetméter vasbeton szerkezetfelületet kell kijavítaniuk: tisztítani, korrózió elleni védelemmel ellátni, ami nagyon aprólékos munka. Felül 350 négyzetméter szigetelést kell cserélniük, amit egy ütemben kell végrehajtaniuk. Kiemelte, a kivitelezés során arra törekednek, hogy a szerkezet a felújítást követően kiállja az idők próbáját.
Elmondta, hogy a munkálatok már elkezdődnek a jövő héten, a közművek eltávolításával, de az még forgalomkorlátozást nem fog érinteni. A híd teljes bontására pedig június 17-től kerül sor. 

Nagy Zoltán, a KNYKK Zrt. forgalomszervezési osztályvezetője elmondta, hogy a közösségi közlekedés szempontjából optimális megoldást támogatták munkatársaival. A forgalomkorlátozás az országos, a regionális, a helyi autóbusz járatokat is érinti. Ennek a többletkilométere 2-2,2, ami nyilván meg fog látszódni a menetrendi időkben is.
Tájékoztatta a jelenlévőket, hogy ők is készítettek tájékoztatót az autóbuszvonalak járataival kapcsolatos változásokról, amiket utasaik között ki fognak osztani. Majd ő is kérte az utazóközönség türelmét és megértését, tekintettel arra, hogy ez közösségi érdek.     

Autóbusz közlekedés módosulása:

A 30, 36, 37-es autóbuszok 2017. június 17-től (szombat) az első járatindulástól várhatóan 2017. augusztus 14-ig módosított útvonalon járnak. A járatok a Palotai út helyett a Dózsa György út – Móri út – Szent Flórián körút útvonalon közlekednek a mellékelt térkép alapján.            

A 30-as autóbusz a Vasútállomástól a Múzeum megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, ezután legközelebb a Farkasvermi úti iskola megállóhelyen áll meg. A Vasútállomás felé a Farkasvermi úti iskola után a Múzeum a következő megálló. Az Ybl M. ltp, Szabadságharcos út, Gellért u., Uszoda, Hosszú temető és Gépjavító üzem elnevezésű megállókat az autóbusz nem érinti. 

A 36-os autóbusz a Vasútállomástól a György O. tér megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, majd megáll az Ybl M. ltp. megállóhelyen. Ezután legközelebb a Régi Csóri út megállóban áll meg. Feketehegy megállótól a Régi Csóri út megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik a 36-os autóbusz, majd az Ybl M. ltp-en, és a György O. tér megállóhelyen áll meg. György O. tér és Vasútállomás megállóhelyek között már a menetrendszerinti útvonalon közlekedik. A Gellért u., Hosszú temető és Gépjavító üzem megállókat az autóbusz nem érinti. 

A 37-es autóbusz a Vasútállomástól a György O. tér megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, majd megáll az Ybl M. ltp. megállóhelyen. Ezután legközelebb a Farkasvermi úti iskola megállóban áll meg. A Sajó u. illetve Kőrösi u. megállótól a Farkasvermi úti iskola megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik a 37-es autóbusz, majd az Ybl M. ltp-en, és a György O. tér megállóhelyen áll meg. György O. tér és Vasútállomás megállóhelyek között ismét a menetrendszerinti útvonalon közlekedik tovább. A Gellért u., Hosszú temető és Gépjavító üzem megállókat az autóbusz nem érinti.

A 36 és 37 autóbuszok esetében a megnövekedett út miatt hosszabb menetidővel kell számolni. 

Az aktuális menetrendről és változásokról a KNYKK Zrt. honlapján vagy a Google Térkép alkalmazáson keresztül is tájékozódhatnak.

 

A sajtótájékoztatón készült fotó, valamint a hídról készült képek letöltheteők a Galériából.



 


                          

 

 

Szöveg: Kész-Varga Mónika
Fotó: Bácskai Gergely

 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Március
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
       
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.