Több mint száz autó a Total Chrono Classic rajtjánál!

2019.09.18. 14:42
KÖZLEMÉNY - 2019. szeptember 18. (szerda)
 
 
 
 
Szeptember 21-én több mint száz veteránautó és különleges youngtimer indul Székesfehérvárról Balatonlelle felé. 1952-től napjainkig sokat fejlődött az autógyártás, a változatos autókaraván visszarepít a régi időkbe. Az érdeklődők nosztalgiával tekinthetnek a mezőnyben egyedülálló autókra. A 265 km hosszú, változatos útvonalon tizenkét ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett. 


Immár nyolcadik alkalommal találkoznak Székesfehérváron a Total Chrono Classic futam résztvevői. Már reggel 08:00 órától érkeznek az ország minden szegletéből a makulátlan állapotban lévő oldtimerek a belváros közvetlen közelébe, a Plaza mellé a Mátyás Király körútra. A rajt 9:15-től kezdődik a zsákutca végén, ahol minden résztvevőt bemutat a szakértő műsorvezető.

A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nem csak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak, „érezhetőek”.


Útvonal

A székesfehérvári start után Aba felé veszi a mezőny az irányt, ahol mindig sokan várják az autókat. A térségben eddig nem érintett utakon jutnak el a Balaton megpillantásáig, de a partot csak a Zamárdiban lebonyolított ebéd pihenő után érintik Balatonföldvárnál. A köröshegyi vadászkastély az egyik legszebb fényképháttér lesz az úton. A balatonlellei Kishegyre vezető utak lesznek a legszűkebbek, de a kilátás minden nehézségért kárpótol majd. A befutó előtt látványos ügyességi feladatok zajlanak majd Fonyódon és Lengyeltótiban is. A vitorlások közé fut be a mezőny a BL YachtClub kikötőjébe, ahol a díjkiosztóval zárul az egynapos túra. 


Túraverseny

A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és átlagsebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátor - tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal. Az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent, a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben. 


Résztvevők

A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-től napjainkig: Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lada, Lancia, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Triumph, VAZ, Volkswagen és Zsiguli is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh párosok is vállalták a hosszú utazást a túra kedvéért tovább színesítve a mezőnyt.


A rendezvény hivatalos honlapján bővebb információk, rajtlista és szabadon felhasználható fotók is megtalálhatóak: www.chronoclassic.hu.
 
 
 
Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2019 Október
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
 
23
27
28
   
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.