Átadták a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszát

2018.03.09. 15:06
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2018. március 9. (péntek)
Orbán Viktor Székesfehérvárról: bivalyerős város. Galéria 
 
 
 
 
Pénteken délelőtt átadták a 8. sz. főút Várpalota elkerülő utat. A két ütemben megvalósuló, 9,4 km-es fejlesztés 28 milliárd forintból valósult meg; a város mentesül a napi 20 ezer áthaladó gépjármű zajától és a levegő szennyezésétől, valamint a 2X2 forgalmi sávos, 110 km/h sebességű kialakításnak köszönhetően biztonságos, színvonalas közlekedési környezet alakul ki. Az ünnepségen Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke beszédében kifejezte, hogy az egész térséget teszi versenyképesebbé a kiváló infrastruktúra, javítva 100 ezer ember életminőségén – és elérhető közelségbe hozza azt a tervet, célt, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen. „Székesfehérvár teljesítményét senkinek sem kell bemutatni, egy bivalyerős város.” – fogalmazott a miniszterelnök.


Pénteken délelőtt a NIF Zrt. szervezésében került sor a 8. sz. főút Várpalota elkerülő út átadó ünnepségére. Az elkerülő út megépítésével Várpalota mentesül a napi közel 20 ezer áthaladó gépjármű zajától és a levegő szennyezésétől, valamint a 2X2 forgalmi sávos, 110 km/h sebességű kialakításnak köszönhetően biztonságos, egységes emelt szolgáltatási színvonalú közlekedési környezet alakul ki.

Campanari-Talabér Márta
, Várpalota polgármestere köszönetet mondott a kormánynak, hogy megteremtették a beruházás anyagi fedezetét, Kontrát Károly országgyűlési képviselőnek, hogy képviselte a város ügyét, valamint a kivitelezőknek az együttműködést és a munkát. „Az elkerülő út sokat jelent Várpalotának: minőségi változást hoz az életünkbe. Szó szerint fellélegezhetünk, hiszen a város mentesül az áthaladó forgalom zajától és bűzétől. Kevesebb lesz a baleset, csökken a veszélyérzetünk, sőt, az elkerülő felgyorsíthatja térségünk gazdasági fejlődését – hiszen ezen a 2X2 sávos szakaszon óránként 110 km/h sebességgel közlekedhetnek az autósok. Ez a beruházás és az országszerte épülő ezer és ezer másik azt bizonyítja: az országnak vidékbarát kormánya van. Odafigyel a települések gondjaira, meghallgatja a kéréseiket, megfontolja javaslataikat.” – fogalmazott a polgármester, és kiemelte az elmúlt évek intézkedései közül az önkormányzati adósságkoszolidáció intézkedését, így váltak a fejlesztések nemcsak lehetősséggé, hanem kötelességgé.

Ünnepnapnak nevezte Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője az elkerülő út átadását. A várpalotai lakosság által megfogalmazott vágyak közül a ’60-as évekbeli MB1-es futballcsapat példájával kezdte beszédét, majd a későbbiek közül a most megvalósult elképzeléssel folytatta: a 8. számú főút várost elkerülő beruházását a kormány 2013-as közútfejlesztési programja tette lehetővé. 2014-ben történt meg az I. ütem alapkőletétele, 2016. október 7-én pedig a másodiké: „Az álom megvalósult. Tisztelt Miniszterelnök Úr! A palotaiaknak újabb álmaik vannak, és én készen állok mint a térség országgyűlési képviselője, hogy közreműködjek ezeknek az új álmoknak a megvalósításában.” – fogalmazott Kontrát Károly.

Orbán Viktor
, Magyarország miniszterelnöke beszédében a 28 milliárd forint értékű beruházásról azt mondta, hogy régi adósságot törleszthettek Várpalota felé. Beszélt a Veszprém megyében 7 naperőmű létrehozását jelentő beruházásról amelyből kettő Várpalotán épül, a tanuszoda, a kórház, az iskolák fejlesztéséről és a Thury vár felújításáráról. A miniszterelnök azt mondta, hogy Várpalotát és az egész térséget teszik versenyképesebbé a kiváló infrastruktúrával: „2010 óta Magyarországon 670 km-nyi új útszakasz épült, hozzávetőlegesen 1200 milliárd forintból. Ezek közül 389 km volt új gyorsforgalmi út, 164 km új főút, 119 km egyéb alsó besorolású útszakasz. 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. A meglévő úthálózat karbantartásáról is gondoskodtunk, közel  4 ezer kilométernyi útszakasz újult meg. Ennek ellenére még mindig nagyon sok a panasz az országban. A fennálló úthálózat fenntartására a jövőben többet kell fordítani. A Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém tengelyen 100 ezer ember él és több száz vállalkozás működik, köztük jón néhány nagyvállalat is. Most azt értük el, hogy ezzel az úttal egy teljes hosszában  4 sávos, településeket elkerülő összeköttetést hoztunk létre  Székesfehérvár, az M7-es autópálya, és Veszprém között. A szakasz folytatásaként M8-Rábafüzes kapcsolat kivitelezése is. A mostani fejlesztéssel 100 ezer ember életminőségén és több ezer vállalkozás versenyképességén javítunk, és elérhető közelségbe hozza azt a tervünket, célunkat, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen. Székesfehérvár teljesítményét senkinek sem kell bemutatni, egy bivalyerős város. Veszprém is sok izmot szedett magára a Modern Városok Programban, és megkap minden olyan támogatást, ami ahhoz kell, hogy gazdasági központtá nője ki magát.” A miniszterelnök azt is elmondta, hogy a fejlesztés pénzügyi alapjai veszélybe kerülnek, ha az országra ráerőlteti azokat a brüsszeli terveket, amelyek alapján bevándorlóországgá válna: a rendelkezésre álló forrásokat inkább olyan célokra kell fordítani, amelyek az itt élő magyarok érdekét szolgálják, fejezte ki.

Az átadási ünnepség záróakkordjaként Orbán Viktor, Campanari-Talabér Márta, Kontrát Károly, valamint dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere és Porga Gyula, Veszprém polgármestere közösen vágták át a szalagot.

Dr. Cser-Palkovics András
polgármester elmondta, hogy ezzel a beruházással a Székesfehérvár és Veszprém közötti közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, hiszen korszerű, 2X2 sávos úton lehet közlekedni a 8-ason Veszprémig. „Ha idevesszük nemcsak a mostani, 28 milliárdos, két ütemben megvalósuló fejlesztést, hanem a korábban megépült székesfehérvári nyugati elkerülőt, akkor megállapíthatjuk, hogy Fehérvár és Veszprém között jelentősen lerövidült az utazás ideje és minőségi úton, biztonságosan lehet a két szomszédvárnak egymást meglátogatni. Várpalota is nagyot nyert az elkerülő szakasszal – úgy, mint annak idején Fehérvár a nyugati elkerülővel –hiszen naponta átlagban 20 ezer jármű haladt át a városon: ettől mentesülnek most az itt lakók.” A polgármester hozzátette, hogy Székesfehérvárnak sokat jelentene az Auchan-körforgalom bővítése, amiről előrehaladott tárgyalások vannak és a szakminisztérium is támogatja a fejlesztést – ezzel az M7-esről gyorsabban lehetne eljutni a 8. sz. főút irányába. A „nagy álom” pedig az – fejezte ki –, hogy a negyedik lejáró is megépüljön Budapest felől a Balaton felé vezető oldalon Fehérvár után az M7-esen, hiszen ez tudná teljessé tenni ezt a beruházást.


Az eseményen készült fotók letölthetőek a Galériából!








Szöveg: Fraller Ildikó
Fotó: Simon Erika

 
 
 
 
 
 
Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Március
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
       
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.