A gazdaságilag kiemelkedően erős Székesfehérváron és vonzáskörzetében a vállalkozások részéről nagy az igény a szakmailag képzett munkaerőre: a gazdasági igényeknek való megfelelés a képzéseknek a céges világhoz való közelítését várja el a Szakképzési Centrumtól. A korszerűsítés részeként márciustól kettévált a szakmai és a gazdasági terület: a kancellár, Dominó Csaba felel a gazdasági jellegű tevékenységeiért, míg a főigazgató, Kulcsár Szilvia a szakmai folyamatokat irányítja.
A szakképzés kérdéskörének fontosságáról Mészáros Attila alpolgármester köszöntőjében azt fogalmazta meg, hogy a képzés mellett az átképzés szükségességéről és lehetőségeiről is beszélni kell, majd köszönetet mondott az intézmény és az önkormányzat közötti együttműködésért, együttgondolkodásért. „Országosan is példaértékű az az együttműködés, amellyel próbálunk közösen megfelelni annak az elvárásnak, hogy a Székesfehérvár és környéki munkaerőpiac helyzetére reagáljunk. Nincs olyan szakmacsoport, ahol ne lenne komoly munkaerőhiány a városban, ezért is nagyon fontos, hogy pályaorientáció keretében hívjuk fel a fiatalok figyelmét arra a fontos és komoly jövőképre, amit a Szakképzési Centrum képzései nyújtanak.
Az intézmény múltjáról és jelenéről adott elő Kulcsár Szilvia főigazgató, kiemelve a gyakornoki program jelentőségét. Összhangban működnek a szakmapolitikai szempontokkal, amelyekben lényeges kulcsfogalmak és -elvek az egész életen át való tanulás és a mobilitás, valamint a kreativitás és az innováció fejlesztése. Felhívta a figyelmet a korai iskolaelhagyás csökkentésének a céljára és a pályaorientációnak, az életpálya-tanácsadás rendszerének a kiépítésére, továbbfejlesztésére.
Dominó Csaba kancellár a duális vezetési struktúráról azt mondta, hogy a főigazgatóval száz százalékban együttműködve biztosítják majd a fejlődést. 2030-ra kell megvalósulnia az Ipar 4.0 koncepciójának – ennek a párjaként működik a Szakképzés 4.0, amelynek a lényege, hogy a robotizációval és az oktatás digitalizációjával elősegítsék a leendő munkavállalók eredményességét, a kreatív pozíciókban való elhelyezkedését. Átformálódik a szakgimnáziumi rendszer, a technikumhoz hasonló érettségi utáni szakképzést valósítanak meg, amivel a tanulókat szeretnék inspirálni, például szélesebb ösztöndíjrendszerrel, új tananyagokkal és jelentős épületfelújítási programmal, tanműhelyek kialakításával.
A GINOP 5.2.5-16-2016-00001 azonosítószámú projektben az Egri, a Székesfehérvári, a Kisvárdai, a Pécsi, a Szegedi Szakképzési Centrum és a Pénzügyminisztérium vesznek részt.
A rendezvényen készült fotók letölthetőek a Galériából!
Szöveg: Fraller Ildikó
Fotó: Simon Erika