Szabad a zene! – a Maroshegyi Óvodában mutatták be az új fejlesztő módszert

2019.03.29. 11:32
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2019. március 29. (péntek) 
A mikrocsoportos fejlesztésre épít a program.    Galéria
 
 
 
 
 
 
Bemutatta az óvodai zenei nevelést megújító pedagógiai fejlesztését a Maroshegyi Óvoda. Az intézmény 16 óvodával közösen dolgozta ki az innovatív programot, amely Kodály Zoltán és Forrai Katalin zenei nevelésére épül, kihasználva a kiscsoportos fejlesztés előnyeit és a zenehallgatás szabadságát. A módszert a művészeti és a hagyományos óvodák is alkalmazhatják a nevelésben.

A Maroshegyi Óvoda és a társintézmények meghívásos alapon vettek részt a Liszt Ferenc Zeneakadémia pályázatán, az óvodai nevelés megújítása céljából, innovatív munkamódszerek és eszközök felhasználásával.

A zenei nevelésben hagyományosan az úgynevezett frontális módszert alkalmazzák az óvodák, azaz egy teljes csoport számára tanítanak az óvónők dalos játékokat a ritmusérzék és részképesség-fejlesztés céljából. A most bemutatott új módszer szerint a fejlesztés 5-6 fős mikrocsoportokban zajlik, teljesen elkülönülve a dalos játékok tanításától, így az óvodapedagógusok sokkal jobban tudnak figyelni a gyerekekre, különösen azokra, akik segítségre szorulnak vagy éppen kiemelten tehetségesek. Ráadásul a gyerekek a kis létszámú foglalkozáson könnyebben megnyílnak, bátrabban énekelnek, mint a 25-30 fős csoportban. Egy-egy alkalommal az óvónők egy dalos játékot mutatnak be, melyet a gyerekek utánzás útján tanulnak meg. A játékot annyiszor játsszák el, ahányszor a kicsiknek kedvük van, és nagy újítás, hogy mindenki tud szereplő lenni a játékban. A zenehallgatást is megreformálták a pályázatban nyertes óvodák. Míg a hagyományos módszer alapján ez a kötelező foglalkozások részét képezte, addig az új metódus szerint bármikor, bárhol lehet zenét hallgatni, tevékenységbe vagy szituációba ágyazva, naponta akár többször is.

A pályázatban résztvevő óvodáknál már alkalmazzák az új módszert, melyet a Zeneakadémia szándékai szerint igyekeznek minél több intézményhez eljuttatni. A kapcsolódásnak nem feltétele a művészeti jelleg, a programot a hagyományos óvodák is tudják alkalmazni.

Az innovatív programot konferencia keretében mutatta be a Maroshegyi Óvoda, a rendezvényen mintegy 60 óvónő vett részt Fejér megyéből és az ország többi részéről. Négy óvónő Pozsonypüspökiből, a testvéróvodából érkezett.

A résztvevőket Békésiné Kimiti Ágnes óvodaigazgató üdvözölte, majd Brájer Éva alpolgármester, Maroshegy önkormányzati képviselője mondott köszöntőt a város nevében. Többek között arról beszélt, hogy óvodás korban a gyerekek hihetetlenül fogékonyak, nyitottak, „hajlékonyak”, ezt kihasználva a székesfehérvári szakemberek és intézmények igyekeznek minden módszert megragadni a zenei nevelés fejlesztése céljából. „Hiszünk abban, hogy nagyon más ember lesz belőlünk, ha bármilyen művészet közelében növünk fel.” – fogalmazott Brájer Éva.

A konferenciához népzenés dalos játékkal és tánccal kapcsolódtak a gyerekek, illetve Baté Viktória óvodapedagógus mutatott be egy a ritmusérzéket fejlesztő mikrocsoportos foglalkozást a Napocska csoportba járó négy kislány részvételével.
 

A kapcsolódó fotók letölthetőek a Galériából. 



 

–    Vége 

Szöveg: Havasi Tímea

Fotó: Molnár Artúr


 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Április
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.