Székesfehérváron tartotta 90. közgyűlését a MUISZ, amely szolgáltató szervezetként küldetésként lobbitevékenységet végez, érdekvédelmet lát el, szakmai utakat, tanulmányutakat szervez, illetve kommunikációt folytat a nagyközönséggel, illetve a tagsággal, ismertette köszöntő gondolatai között Molnár Judit, a szervezet elnöke. És hogy miért Székesfehérváron ültek össze? Méltó helyszín a város amiatt is, mert a kiemelkedő Giro Hungary harmadik napja innen rajtol, fejezte ki.
Az Önkormányzat nevében Lehrner Zsolt alpolgármester köszöntötte a szakmai fórum résztvevőit, és összefoglalta Székesfehérvár turisztikai fejlődésének legfontosabb jellemzőit, hangsúlyozva, hogy a város mind a hagyományos idegenforgalom, mind a komoly lehetőségeket nyújtó üzleti turizmus fejlesztéseit fontosnak tartja. A város történelmi, gazdasági és a honvédelemben betöltött központi szerepe, illetve adottságai nemcsak jó lehetőséget jelentenek, hanem számos kihívást is magukban hordoznak a szakemberek számára, mondta. A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. és a város közötti együttműködésnek, az innovatív szemléletnek köszönhetően a vendégéjszakák 132, a vendégszám pedig 174 %-kal növekedett, az elégedettségi mutató pedig 4,7/5 volt egy 1600 fős statisztika alapján. A turizmusban a 2013-as Szent István Emlékév áttörést jelentett: a folyamatosan fejlődő rendezvények komoly rangra emelték Székesfehérvárt az turisztikai célpontok között. A vendégcsalogatásban fontos szerepet kap még a felújított Sóstó Természetvédelmi Terület, a két éve működő Panorámabusz és az adventi fényvonat is, tette hozzá. „A partnerszervezetekkel folytatott közös munka és a helyi értékek megjelenítése összességében azt eredményezte, hogy Székesfehérvár felkerült Magyarország turisztikai térképére.” – mondta Lehrner Zsolt.
A közgyűlést Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese nyitotta meg azzal a gondolattal, hogy kiváló az együttműködés a két szervezet között. A mozgalmas tavalyi évre visszatekintve az ország turizmusában a digitalizációt jelölte meg, mint a hazai szálláshely-szektor meghatározó tényezőjét. A cél az, hogy a fejlesztésekkel elérjék 2030-ra az 50 milliós vendégéjszaka-számot, hogy minél több látogató ismerje meg az ország értékeit, illetve hogy az európai és a világátlag fölötti turizmus növekedésének a tendenciája maradjon.
Elmondta, hogy a decemberi adatok ugyan még hiányoznak, de valószínűleg ismét rekordévet zárnak: „Soha ennyi turista nem járt az országban, és soha ennyi vendégéjszakánk nem volt. És minden szerénység nélkül hozzátehető, hogy jelenleg is közel ezer fejlesztés zajlik az országban, hazai és európai uniós forrásokból.” Budapest kiváló számai mellett a vidék is fejlődik, és elmondható, hogy a belföldiek szeretnek itthon utazni: a tavalyi év első 11 hónapjában közel 28 milliárd forintot költöttek a vendégek SZÉP kártyával, ami 43,5%-os bővülést jelent, illeszkedve a belföldi fejlődés eddig tapasztalt dinamikájához. A digitalizáció fontossága mellett, zárta gondolatait, fontos kiemelni: szükség van az utazási irodákra, hiszen a személyes segítséget és tapasztalatot egy algoritmus sem tudja fölülírni.
A Giro Hungary 2020 című előadással szólította meg a résztvevőket Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke. Székesfehérvárral kapcsolatban a saját tapasztalataiból kiemelte, hogy a várossal már a virtuális térben is páratlanul látványos 3D-s fotókkal találkozhatnak a látogatók, az adventi vásár csodás volt, illetve a város már két Tour de Hongrie befutójának is helyet adott. A 36 ezer kerékpárversenyből 18 ezer országúti viadal működik, a három legismertebb között pedig ott van a Giro. A komoly tradicionális gyökerekkel rendelkező sportverseny óriási turisztikai attrakció lesz májusban az ide érkező sportcsapatok, szervezők, újságírók és szurkolók részvételével. A világverseny pedig hatalmas médiaprodukció is egyben: a föld összes országában közvetítik, 800 millió ember követi – és a közvetítések során az ország nevezetességeit is látni fogják az érdeklődők. A 2000 versenyre akkreditált újságíróból 1000 érkezik az országba, illetve számottevő lesz a közösségi médiabeli megjelenés is – így a médián keresztül is óriási lehetőség a nemzetek számára. Jó esély van rá, hogy a környező országok kiürülnek a verseny idején, és komoly szurkolói létszám érkezik Magyarországra,
A jubileumi közgyűlés délutáni programjában előadások hangzanak el többek között a Várak és kastélyok program 2020-ról, az utazási irodákban szerepet kapó innovációról vagy a bloggerek, vloggerek, influencerek a turizmusban betöltött szerepéről.
A rendezvényen készült fotók letölthetőek a Galériából!
Szöveg: Fraller Ildikó
Fotó: Molnár Artúr