2020.10.05. 12:22
Első ízben indul e-sport bajnokság a székesfehérvári egyetemek hallgatói számára a Titkok Háza Tudományos Élményközpont, a Székesfehérvári Felsőoktatási Hallgatói Tanács és a Top Secret Team e-Club együttműködésével. Az egyéni versenyzők a FIFA 20, míg a csapatok a LOL és a CS:GO videojátékok által mutathatják meg tehetségüket, a versenysorozat összedíjazása negyedmillió forint. A nevezéseket október 6-tól 19-ig fogadják – hangzott el a Titkok Házában tartott beharangozó sajtótájékoztatón.
A koronavírus-járvány átírta a székesfehérvári egyetemek közösségi életét, programjait is. A fiatalok és az egyetemi dolgozók egészségének megőrzése érdekében számos, személyes részvételű rendezvény – köztük a hagyományos felsőoktatási sportnap is – elmaradt az elmúlt hónapokban. Így fogalmazódott meg az igény egy, a virtuális térben zajló közösségi rendezvényre.
A LOL, a CS:GO és a FIFA 20 videojátékokra épülő versenysorozat célja, hogy minél több fiatalt megszólítsanak és új, élményt adó közösségi eseményt szervezzenek számukra. A versenyre az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán, a Corvinus Egyetem Székesfehérvári Campusán és a Kodolányi János Egyetemen tanuló hallgatók nevezhetnek ingyenesen október 6-án, kedden 0 órától október 19-én, hétfőn 24 óráig a www.tsteclub.hu oldalon. Csapatjátékoknál az egész csapatot a csapatkapitány nevezi, az e-sport bajnokság összdíjazása negyedmillió forint. A bajnokság 2020. október 20-án indul, a döntőkre 2020. november 7-én kerül sor. A program megvalósításához szakmai segítséget nyújt a Hunesz (Magyar E-Sport Szövetség) továbbá az ESPORT1.hu.
A beharangozó sajtótájékoztatón dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, a megszokott egyetemi programokat sorra le kellett mondani tavasszal, nyáron és a tanév kezdetén is. Az e-sport bajnokság azért jó, mert élményt nyújt az egyetemistáknak, a fiatalok össze tudnak jönni és együtt szórakozhatnak. Fontos, hogy közben a digitális készségeiket is erősítik, javítják, ami számukra már megkerülhetetlen. Egész életüket áthatja a digitalizáció, melyre a munkájukban és az életük szinte minden területén szükség van és szükség lesz.
A világon körülbelül 500 millióan követnek valamilyen e-sport bajnokságot. A pandémia rávilágított arra: attól, hogy nem tudunk személyesen, csoportban közösségi tevékenységeket gyakorolni, még nem kell elszigetelődnünk egymástól. Az elmúlt időszakban egyre népszerűbbé vált az ilyen típusú közösségi aktivitás – mondta Domokos Tamás, a Echo Network Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a programok igénylése, minősége kapcsán egyre nagyobb nyomás nehezedik a Titkok Háza Tudományos Élményközpontra, melynek profiljába kitűnően beleillenek a tudományos jellegű, kompetenciafejlesztő aktivitások, így az e-sport bajnokság is.
A négy éve megalakult Székesfehérvári Felsőoktatási Hallgatói Tanács hidat képez az egyetemek, a hallgatók és az Önkormányzat között. Az elmúlt fél év komoly kihívások elé állította a tanácsot, augusztus végén sajnálatosan le kellett mondani a személyes részvétellel zajló hallgatói programokat, így a Gólyatúrát és a Gólyabált is – fogalmazott Zámbó Áron László, a Székesfehérvári Felsőoktatási Hallgatói Tanács elnöke. Hozzátette, hogy az egyetemek jól tudják kezelni a járvány okozta helyzetet. Az e-sport rendezvény légköre, kultúrája nagyon vonzó lesz a fiatalok számára.
Tar Bálint, a Top Secret Team e-Club vezetője arról számolt be, hogy egy kérdőíves megkeresés alapján választották ki a bajnoksághoz használt három játékot. A LOL és a CS:GO csapatjátékokra 100-110 főt, az egyénileg játszható FIFA 20-ra 32 fő indulót várnak. Az összes selejtezőt és a finálét is nyomon fogják követni.
A koronavírus-járvány átírta a székesfehérvári egyetemek közösségi életét, programjait is. A fiatalok és az egyetemi dolgozók egészségének megőrzése érdekében számos, személyes részvételű rendezvény – köztük a hagyományos felsőoktatási sportnap is – elmaradt az elmúlt hónapokban. Így fogalmazódott meg az igény egy, a virtuális térben zajló közösségi rendezvényre.
A LOL, a CS:GO és a FIFA 20 videojátékokra épülő versenysorozat célja, hogy minél több fiatalt megszólítsanak és új, élményt adó közösségi eseményt szervezzenek számukra. A versenyre az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán, a Corvinus Egyetem Székesfehérvári Campusán és a Kodolányi János Egyetemen tanuló hallgatók nevezhetnek ingyenesen október 6-án, kedden 0 órától október 19-én, hétfőn 24 óráig a www.tsteclub.hu oldalon. Csapatjátékoknál az egész csapatot a csapatkapitány nevezi, az e-sport bajnokság összdíjazása negyedmillió forint. A bajnokság 2020. október 20-án indul, a döntőkre 2020. november 7-én kerül sor. A program megvalósításához szakmai segítséget nyújt a Hunesz (Magyar E-Sport Szövetség) továbbá az ESPORT1.hu.
A beharangozó sajtótájékoztatón dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, a megszokott egyetemi programokat sorra le kellett mondani tavasszal, nyáron és a tanév kezdetén is. Az e-sport bajnokság azért jó, mert élményt nyújt az egyetemistáknak, a fiatalok össze tudnak jönni és együtt szórakozhatnak. Fontos, hogy közben a digitális készségeiket is erősítik, javítják, ami számukra már megkerülhetetlen. Egész életüket áthatja a digitalizáció, melyre a munkájukban és az életük szinte minden területén szükség van és szükség lesz.
A világon körülbelül 500 millióan követnek valamilyen e-sport bajnokságot. A pandémia rávilágított arra: attól, hogy nem tudunk személyesen, csoportban közösségi tevékenységeket gyakorolni, még nem kell elszigetelődnünk egymástól. Az elmúlt időszakban egyre népszerűbbé vált az ilyen típusú közösségi aktivitás – mondta Domokos Tamás, a Echo Network Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a programok igénylése, minősége kapcsán egyre nagyobb nyomás nehezedik a Titkok Háza Tudományos Élményközpontra, melynek profiljába kitűnően beleillenek a tudományos jellegű, kompetenciafejlesztő aktivitások, így az e-sport bajnokság is.
A négy éve megalakult Székesfehérvári Felsőoktatási Hallgatói Tanács hidat képez az egyetemek, a hallgatók és az Önkormányzat között. Az elmúlt fél év komoly kihívások elé állította a tanácsot, augusztus végén sajnálatosan le kellett mondani a személyes részvétellel zajló hallgatói programokat, így a Gólyatúrát és a Gólyabált is – fogalmazott Zámbó Áron László, a Székesfehérvári Felsőoktatási Hallgatói Tanács elnöke. Hozzátette, hogy az egyetemek jól tudják kezelni a járvány okozta helyzetet. Az e-sport rendezvény légköre, kultúrája nagyon vonzó lesz a fiatalok számára.
Tar Bálint, a Top Secret Team e-Club vezetője arról számolt be, hogy egy kérdőíves megkeresés alapján választották ki a bajnoksághoz használt három játékot. A LOL és a CS:GO csapatjátékokra 100-110 főt, az egyénileg játszható FIFA 20-ra 32 fő indulót várnak. Az összes selejtezőt és a finálét is nyomon fogják követni.
A kapcsolódó fotók letölthetőek a Galériából.
– Vége –
Szöveg: Havasi Tímea
Fotó: Bácskai Gergely