„Mit hoz a jövő? Tanítás–tanulás másképp"

2020.11.03. 19:45
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2020. november 3. (kedd)
Székesfehérvári jógyakorlat a XXII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián. Galéria
 
 
 
 
 
 
 

Mit hoz a jövő? Tanítás–tanulás másképp" címmel rendezték meg idén a XXII. Országos Közoktatási Szakértői Konferenciát. A köznevelésről, a digitalizációról, a képzést és oktatást érintő változásokról szóló háromnapos tanácskozáson megismerhették a székesfehérvári jógyakorlatokat is. A város első okostanterméről és a pedagógiai módszerről dr. Lórodiné Lajkó Ágnes, a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskola igazgatója számolt be, míg a késő délután kezdődő kerekasztal-beszélgetésen dr. Cser-Palkovics András polgármester a digitalizáció, az oktatás, a képzés és a város gazdaságának erős kapcsolatáról, az önkormányzat céljairól, fejlesztési terveiről szólt.


„Mit hoz a jövő? Tanítás–Tanulás Másképp” címmel megkezdődött az Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.  Az idén 22. alkalommal megrendezett szakmai tanácskozásról a járványhelyzetre tekintettel ezúttal online közvetítik a plenáris előadásokat, a kerekasztal-beszélgetéseket és a szekciófoglalkozásokat. A háromnapos esemény résztvevői megismerhetik a köznevelés, a szakképzés, a felsőoktatás és a felnőttképzés rendkívüli helyzetre hangolt aktuális feladatait, a kihívásokat, az előttünk álló változásokat, terveket, irányokat és intézkedéseket.

Többek között a járványhelyzet tavaszi időszakában a digitális oktatásban szerzett tapasztalatokról, az oktatási módszerek változásáról tartottak előadást a konferencia első napján, amely a szekcióülések mellett két kerekasztal-beszélgetéssel zárult. A kora délutáni beszélgetés résztvevői dr. Lórodiné Lajkó Ágnes, a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskola igazgtaója, dr. habil. Gyarmathy Éva, klinikai és neveléslélektan szakpszichológus, tudományos főmunkatárs (Eötvös Loránd Kutatási Hálózat Természettudományi Kutatóközpont Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézete), dr. Ábrahám László ügyvezető igazgató (Sensirion Hungary Kft.) elnökségi tag (Magyar Innovációs Szövetség), Major Gábor ügyvezető igazgató (Makerspace Kft. és Digitális Közösségi Alkotóműhely) a digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségeit, feltételeit járták körül.

A kompetenciafejlesztésben élen jár Székesfehérvár, hiszen a város az Alba Innovárral és a Tankerülettel együttműködve alakította ki a Széna Téri Általános Iskolában az első okostantermet. Az intézmény vezetője, dr. Lórodiné Lajkó Ágnes a konferencia résztvevőit megismertette azzal az egyedülálló módszertannal, amelyet az okostanterem használatához dolgoztak ki. Mint mondta, ma az egyik legfontosabb feladat, hogy a gyerekek megtanulják használni az okoseszközöket. Ne csak fotót és videót nézegessenek rajta, hanem tudjanak keresni, az információkat értelmezni, rendezni és rendszerezni. Jó felhasználóvá váljanak, hiszen később a tanulás, majd a munka világában ezek nélkülözhetetlenek lesznek. Ez ma a pedagógusok egyik legnagyobb feladata.

A napot záró kerekasztal-beszélgetésen az oktatás fejlesztéséről, reformjáról, a digitális oktatás lehetőségeiről mondta el gondolait dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár, Rácz Zsófia fiatalokért felelős helyettes államtitkár, Langerné Victor Katalin társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár, valamint dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, aki a beszélgetésben kiemelte, hogy az internet ma már közszolgáltatásnak számít. A digitalizáció és az erre való felkészülés ma már nem opció, hanem feladat. A fiatalok ebben fogják leélni az életüket. A pályaválasztást követően nemcsak a munkában, hanem az élet minden területén szükségük lesz erre a tudásra. A polgármester szólt az Alba Innovár Digitális Élményközpontról, amely nemcsak a diákok oktatásában, hanem a felnőttképzésben is élen jár, ezzel szolgálva a munkaerőpiacon maradást. Dr. Cser-Palkovics András kiemelte az együttműködést, amely ma már az emberek és a robotok között is kell, hogy működjön. A fehérvári ipari parkokban a világ legkorszerűbb technológiájával dolgoznak a munkavállalók. A városban van olyan ipari vállalat, amely 3800 embert ingyenesen képez az Alba Innovár programja keretében. A polgármester beszélt az Okos Tanterem programról is, amelynek első fecskéje a Széna Téri Általános Iskola, ennek kapcsán pozitív tapasztalatokról számolt be a tanárok hozzáállását illetően, kiemelve, hogy nagy lelkesedéssel sajátítják el a digitális ismereteket, és adják át a tudást a diákoknak és saját kollégáiknak is.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a jövő tervezése kapcsán elengedhetetlen az infrastruktúra fejlesztése, a hagyományos tudás és az innováció összehangolása, a mentális egészség megőrzése, az együttműködés. Az a legfontosabb, hogy  lelkileg is kiegyensúlyozott, boldog, sikeres felnőtté váljanak a ma gyermekei. 

A konferencia idején készült fotók letölthetőek a Galériából.

 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Május
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.