A MÁV applikációban is megváltható több székesfehérvári helyi Volánbusz-bérlet

2020.11.19. 15:49
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2020. november 19. (csütörtök) 
November 20-tól, péntektől működik a szolgáltatás.     Galéria  
  
 
 
 
 
A MÁV-START és a Volánbusz közötti együttműködés kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása. November 20-tól már a MÁV applikációjában is meg lehet váltani a székesfehérvári autóbuszos dolgozóbérleteket. A MÁV–Volánbusz-integráció legújabb fejlesztésének köszönhetően újabb városban válik gyorsabbá és egyszerűbbé a bérletvásárlás.

A MÁV applikáción keresztül 2020. november 20-tól székesfehérvári autóbuszos dolgozóbérleteket is lehet váltani. A Székesfehérvár havi összvonalas bérlet, a Székesfehérvár I. félhavi összvonalas bérlet, a Székesfehérvár II. félhavi összvonalas bérlet, valamint a Székesfehérvár összvonalas havi külterületi bérlet és a Székesfehérvár összvonalas negyedéves bérlet az alkalmazás Térségi és városi jegyek menüpontjában érhető el.

A MÁV mobilalkalmazás nyáron bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal. Erre kattintva elsőként a Budapest–Szeged viszonylatra szóló, 24 és 72 órás napijegyet lehetett megvásárolni, november 20-tól pedig a Volánbusz említett székesfehérvári bérletei is bekerülnek a néhány kattintással, kényelmesen megvásárolható termékek listájába. A két társaság elkötelezett a projekt folytatása iránt, a szolgáltatás kiterjesztését tervezik több megyei jogú városra. A cél egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: 2020. július 15-ével a Volánbusz Zrt. tulajdonosi jogai átkerültek a MÁV Zrt-hez. A két tömegközlekedési cég összeolvadása hatalmas lehetőséget, egyben felelősséget is jelent a közösségi közlekedés versenyképesebbé, fenntarthatóbbá tétele terén. Össze kell hangolni a menetrendeket, meg kell szüntetni a felesleges párhuzamosságokat, egységes utastájékoztatási rendszert kell bevezetni, továbbá egységes felületen kell értékesíteni a jegyeket és a bérleteket. Az intézkedések kiemelt célja, hogy 2022-re létrejöjjön a tarifaközösség. Ennek egyik alappillére a MÁV jelenlegi egységes jegyértékesítési rendszere, amelyet továbbfejlesztve a helyközi és a helyi közúti közlekedésben is használnak majd.
A MÁV és Volán integrációjának első komoly lépése volt a dél-dunántúli menetrend módosítása és tarifareformja. Nagykanizsától, Zalaegerszegtől, Keszthelytől kezdve, Székesfehérvár érintésével eltörölték a gyorsvonati és IC-pótjegyeket, és egységes, 300 forintos helyjegyet vezettek be. Ennek eredményeként 10-15 százalékkal csökkent a vasúti közlekedés ára, megszűntek a párhuzamosságok, és olcsóbbá vált a közlekedés. A járvány országosan jelentős visszaesést okozott a közúti közlekedésben, ugyanakkor a felesleges díjtermékek eltörlésével érintett vonalakon a visszaesés kisebb mértékű az országos viszonylathoz képest.

Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója hozzátette: A Volánbusz továbbra is elkötelezett a folyamatos modernizáció iránt, amely a MÁV–Volánbusz-integrációnak köszönhetően már közös erővel folytatódhat a közúti és a kötöttpályás közösségi közlekedésben. Fontos cél, hogy a közösségi közlekedés valós alternatívája legyen az egyéni, autós közlekedésnek, az utazók szálljanak inkább buszra és vonatra, csökkentve a városok zsúfoltságát. A modernizáció keretében a Volánbusz Zrt. az elmúlt két évben közel 900 darab új autóbuszt szerzett be, és jövőre további 700 járművet vásárol. Ebből 23 új Mercedes csuklósbusz került a székesfehérvári közszolgáltatásba. A járműfejlesztésen túl fontos a szolgáltatások fejlesztése, ide sorolható az új MÁV applikáció. A szolgáltatás első állomás Székesfehérvár.
A társaság a megújuló buszflottával évente mintegy 410 ezer járatot indít 44 székesfehérvári vonalon, ami több mint 19 millió utazást jelent, az utasok pedig átlagosan 84 ezer dolgozóbérletet váltanak. A bérletvásárlás lehetővé tétele a MÁV applikációban sokak számára biztosít egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebben elérhető szolgáltatást. Az app használata a jelenlegi, koronavírussal terhelt időszakban különösen fontos, mivel – a fizikai kontaktusok számának csökkentésével – biztonságosabbá teszi a közösségi közlekedés igénybevételét.

Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere köszönetét fejezte ki a MÁV és a Volánbusz teljes személyi állományának, hogy a járvány okozta különösen terhelt időszakban is biztonságosan működtetik a szolgáltatásokat a távolsági, a helyközi és a helyi vonalakon egyaránt. Hozzátette, hogy a menetrendek elmúlt hónapokban bekövetkezett változásai, a szolgáltatási színvonalat emelő eszköz-vásárlások, az új-autóbusz beszerzések és a korábbi évek fejlesztései mind-mind nagyon fontos lépések. Jelentőségük visszatükröződik a Székesfehérvár – Budapest viszonylaton, ahol a korszerűsítés hozza az utasszám-növekedést.
Nagyon fontos, hogy az online világ nyújtotta lehetőségeket, szolgáltatásokat kihasználva még kényelmesebbé, egyszerűbbé, gyorsabbá tegyük az utazást, a bérletekhez való hozzájutást, ami később megjelenhet a menetjegy-vásárlás tekintetében is. „Biztos vagyok abban, hogy sokan fognak örülni az új MÁV applikációnak, és használni is fogják azt. A fejlesztés részben előrevetíti, hogy a vasúti, a helyközi és helyi autóbuszos közlekedést ötvöző, a kerékpárosoknak és a P+R parkoló révén az autósoknak is lehetőségeket nyújtó intermodális közlekedési központ igazi XXI. századi, modern csomópontként fog majd működni Székesfehérváron, annak minden lehetőségével együtt. Összességében ez mind-mind az utasok kényelmét szolgálja.” – fogalmazott a polgármester.

Az elmúlt évek beruházásaiból egyértelműen látszik, hogy ahol a közösségi közlekedésben infrastrukturális vagy szolgáltatásfejlesztés zajlik, ott rohamosan nő az utasok száma. A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vasútvonal az elmúlt években több száz milliárd forintnyi beruházással újult meg, az utazók modern, kényelmes FLIRT motorvonatok és InterCity kocsik fedélzetén juthatnak el úti céljukhoz. Fejlődött az utastájékoztatási rendszer is, valamint sok helyen P+R és B+R parkolók várják az állomásokra autóval vagy kerékpárral érkezőket. Jövő év nyarára befejeződik a villamosítás a Székesfehérvár–Balatonfüred szakaszon, környezetbarát, korszerű közlekedést biztosítva a Balaton északi fővárosáig.

Idén nyáron megkezdődött a vasúti és a közúti közösségi közlekedés menetrendi összehangolása, ami elsősorban a közép-dunántúli térséget érintette. Az intézkedésekkel kapcsolatos lakossági visszajelzések alapján a megrendelő minisztérium és a MÁV-csoport felülvizsgálta a korábbi menetrend-módosításokat az érintett régiókban élők kedvezőbb kiszolgálása érdekében. Ennek részeként szeptember 28-tól főként a Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Szombathely és a Balaton déli partja térségében élők közösségi közlekedését kényelmesebbé, tervezhetőbbé, olcsóbbá tevő intézkedéseket, versenyképesebb menetrendi kínálatot és minőségibb szolgáltatásokat vezetett be a MÁV-START és a Volánbusz.

A busztársaság több viszonylaton a vonatközlekedéshez igazította menetrendjét, például Budapest és Zalaegerszeg között öt, a főváros és Nagykanizsa között négy, a Budapest–Székesfehérvár vonalon hat új járatpárt közlekedtet naponta. Az autóbuszjáratok többségének esetében a menetrendet úgy alakította ki a Volánbusz, hogy az InterCity vonatok indulásai között egyenletes, a fővárosba utazók számára optimális indulási és érkezési időpontokat biztosítson. Szeptember végén nemcsak a menetrend újult meg, hanem a járműpark fejlesztésére is sor került: összesen 23 új, Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz állt forgalomba Székesfehérvár helyi közlekedésében.


A kapcsolódó fotók letölthetőek a Galériából.

Szöveg:
MÁV Zrt.
és
Havasi Tímea (ÖKK)

Fotó: Simon Erika
 

 

 

 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2020 November
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
      
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.