A város matricája is felkerült a székesfehérvári Bamako-s rallyautóra

2024.01.24. 14:27
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2024. január 24. (szerda) 
 
 
 

Szerdán délelőtt a Városház téren mutatták be azt a 2005-ös Mercedes ML270 típusú autót, mellyel a székesfehérvári érdekeltségű csapat útnak indul pénteken a Budapest-Bamako Rallyn. A csapat fehérvári tagja egy sajnálatos sérülés miatt ugyan nem tud elindulni a versenyen, azonban a város adományokkal képviselteti magát a rallyn.

Január 26-án, pénteken indul kalandos útjára a HGD Miracle Afrika powered by Mercedes Miskolc csapata a Budapest-Bamako Rallyn. A Halmi István csapatvezető, a székesfehérvári Garamvölgyi Zoltán és Daubek Bence szerelő alkotta csapat szerdán délelőtt a Városház téren mutatták be Mercedes ML270-es terepjárójukat, amit a Mercedes Miskolctól kaptak. A 2005-ös, 2.8 literes dízelmotoros, 4 kerék meghajtású autót teljesen felkészítették a mostoha körülményekre. Alvázpáncélt kapott, LED fénycsíkot helyeztek fel rá és terepgumikat raktak az utcaigumik helyett. A csapat – egy sérülés miatt Garamvölgyi Zoltán nélkül – január 26-án indul el Marokkóba, ahonnan a 3500 kilométeres távot követően január 29-én, a mezőny többi részével együtt rajtolnak el Freetownba, Sierra Leone fővárosába. A négy kategóriás rallyversenyen a Túra 4x4 alatt indulnak, melynek útvonala megegyezik a legmagasabb verseny kategóriával.

A kaland mellett a Budapest-Bamako Rally jótékonysági esemény is. A szervezők idén az oktatást jelölték meg, mint támogatási célt, így minden csapat ehhez kapcsolódó adományokkal megpakolt autókkal érkezik meg Afrikába. A rengeteg eszközt Mauritániától kezdve Szenegálon át valamennyi, a verseny útvonala által érintett afrikai országban szétosztják. A részletekről az ÖKK stábja szerdán délelőtt, Székesfehérvár matricájának ünnepélyes felragasztása során beszélt a csapattal.

Az ötlet még tavaly fogalmazódott meg, amikor a székesfehérvári Garamvölgyi Zoltán meglátta, hogy a Budapest-Bamako rally két év után újra elindítja a versenyt. „A gyerekkori barátom hívta fel a figyelmemet, hogy mi lenne, ha így közel a hatvanhoz elindulnánk. Régen sokezer kilométert jártunk Európában mindenfelé, ez egy bakancslistás dolog volt.” – emlékezett vissza Garamvölgyi Zoltán, akinek egyébként – a csapat többi tagjához hasonlóan – nincsen rally-tapasztalata. A hivatalosan 8276 kilométeres távot reálisan körülbelül 9500 kilométeren tudják megtenni, miután a mostoha terepviszonyok miatt a versenyzőknek nincs garantált útjuk A-ból B-be. Ugyan az elmúlt több mint egy évben, ami a szervezéssel, szponzorkereséssel és felkészüléssel telt, Garamvölgyi Zoltán rengeteg időt és energiát tett bele a projektbe, egy sajnálatos baleset miatt nem tud a csapattal tartani.

Ez egy 20 éves álom volt – csatlakozik gyerekkori barátja mondataira Halmi István csapatvezető. „Folyamatosan láttam a televízióban, hogy mekkora kaland ez az egész, a végső löket pedig az volt, amikor pedig megértettem, hogy ezeknek a versenyeknek karitatív célja van.” – hangsúlyozta Halmi István, akit mélyen megérintett a Budapest-Bamako idei jelmondata. A Nelson Mandelától származó idézet szerint: „Az oktatás a legerősebb fegyver, ami a világ megváltoztatására használható.” Halmi István elsődleges célja, hogy tényleges segítséget tudjanak nyújtani az afrikai gyerekeknek, akik az európai ember számára hétköznapi dolgokból is hiányt szenvednek. A Mercedest is ennek jótékony célra szeretnék felajánlani, valamint a Székesfehérvár Önkormányzatától kapott adományokat is ezzel a céllal szeretnék szétosztani. Halmi István elmondta, hogy leginkább a mentális felkészülés számít, de természetesen konzervekkel, ivóvízzel, valamint sátorral és hálózsákkal is fel vannak készülve. Fontos, hogy a versenyzők nem éjszakázhatnak a sivatagban, így az estékre mindenképpen biztonságos helyet kell keresniük.

Nagy felelősség lesz Daubek Bencén, aki Garamvölgyi Zoltán kiesésével a szerelői feladatok mellett a navigátor szerepkörét is betölti majd, valamint a vezetésbe is beszáll. A szerelő elmondta, hogy az autó túl van egy teszt időszakon, ahol minden hibalehetőséget próbáltak kiküszöbölni. A kialakításból adódóan futómű alkatrészt nem visznek magukkal, hiszen ezt csak műhelyi körülmények között cserélhetnék, de levegő- és pollenszűrőket, valamint az esetleges javításokhoz szükséges szerszámokat mind bepakolták. Daubek Bence leginkább a fűdzsungeltől tart, de mint fogalmazott: egyben van az autó, jól felkészítették, készen állnak a túrára.

A Városház téren bemutatott autóra Székesfehérvár polgármestere, dr. Cser-Palkovics András és Mészáros Attila alpolgármester ragasztotta fel a város matricáját. Az Önkormányzat a csapat indulásához, valamint az adományokhoz is nyújtott segítséget: „A verseny idén az oktatást jelölte meg, az egyes csapatok oktatási eszközöket szállítanak adományként, az Önkormányzat pedig ehhez is hozzájárult.” – fogalmazott dr. Cser-Palkovics András, aki elmondta, hogy a papír-írószerek, oktatási segédanyagok mellett a logisztikai feladatokban is próbáltak segíteni a csapatnak. A polgármester hozzátette, két város összefogása is megjelenik a csapatban, hiszen Miskolc városa is támogatta a projektet.

A csapat terv szerint február 15-én ér célba, majd a fennmaradó adományok, valamint az autó elajándékozása vagy jótékony célra történő értékesítése után február 19-én térnek haza. Kalandjaikat Halmi István a személyes TikTok oldalán közvetíti majd az érdeklődőknek, melyet ide kattintva érhetnek el.

Az eseményen készült fotóinkat Galériánkból letölthetik.

-VÉGE-

Fotó: Simon Erika
Szöveg: Józsa Dávid

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2025 December
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
    
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.