A jövő elkezdődött – pedagógusoknak szervezett konferenci-át az Alba Innovár

2025.06.11. 16:05
SAJTÓKÖZLEMÉNY - 2025. június 11. (szerda) 
 
 
 
 
 
 
A jövő elkezdődött címmel rendezett konferenciát az Alba Innovár Digitális Élményközpont a Városházán azon tanárok részére, akik részt vesznek a Központ által kidolgozott PeDig programban. A tanácskozáson összegezték az országosan, sőt, európai szinten is egyedülálló program eddigi eredményeit és jövőbeni feladatait. Elhangzott, hogy 17 általános iskola után, a következő tanévben három középiskolában folytatódik az okostanterem program: a Széchenyi Technikumban, a Teleki Blanka Gimnáziumban és egy további neves intézményben alakítanak ki ilyen speciális tantermet.

Az Alba Innovár 2021-ben indította el a PeDig programot a digitális oktatási kultúra terjesztésére. A kezdeményezés keretében okostantermeket szereltek fel az általános iskolákban, speciális oktatási módszertant dolgoztak ki és megalkották a pedagógusok mentorhálózatát. Minden csatlakozott iskolában van egy tanár, egy úgynevezett PeDig menedzser, aki az eszközökkel kapcsolatos tudás átadását koordinálja a kollégái felé, hogy érdekesebbé, hatékonyabbá tegyék a tanórákat. A szerdai konferencián összegezték a PeDig eddigi eredményeit, hatékonyságát, jövőbeni terveit, feladatait és jogszabályi hátterének alakulását.

A tanácskozást dr. Cser-Palkovics András polgármester nyitotta meg, aki hangsúlyozta, nyolc évvel ezelőtt alkották meg az Alba Innovár élményközpontot, ám ennél sokkal rövidebb idő, akár néhány hónap alatt is jelentős változások történhetnek a digitalizáció, a technológiák és az alkalmazott eszközök tekintetében. A fiatalok készégeinek és képességeinek fejlesztését úgy tudjuk segíteni, ha támogatjuk a pedagógusokat az eszközök, módszertanok megismerésében, alkalmazásában. Ennek első lépése volt az okostantermek létrehozása, a módszertan kidolgozása, majd a PeDig hálózat elindítása, ami különös értékkel bír. A diákok itt már nem csak hallgatói, hanem alakítói is a tanóráknak, a pedagógusok és a hálózat által pedig létrejön a folyamatosan fejleszthető, bővíthető, alkalmazható tananyag. A polgármestere köszönetét fejezte ki a pedagógusoknak, akik vállalkoztak erre a misszióra. A városon kívül a helyi cégek is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a programot támogassák. Kiemelte, megvan az összefogás ereje, ami még különlegesebbé teszi Székesfehérvárt.

„Az a missziónk, hogy egy tanulóvárost hozzunk létre egy élhető városon belül.  Ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha a legmagasabb szintre visszük az oktatást!” – hangsúlyozta előadásában Laufer Tamás, az Alba Innovár vezetője. Hozzátette, a központ elindításával az volt a céljuk, hogy minél többen megízleljék és használják a digitális technológiákat. Mostanáig közel 40 ezren látogatták meg az Alba Innovár különböző programjait. Az első fő csapásirány a pályaválasztás támogatása, majd az okostantermi hálózat létrehozása volt, de szerveztek felnőttképzést, táborokat, és elindították a nagy- és középvállalatok digitális érzékenyítését is – mindezt ingyenesen. A munkát tovább folytatják a kibervédelmi oktatással, a mesterséges intelligenciával, a digitális szolgáltatásokkal. Laufer Tamás hozzátette, eddig 17 általános iskolában hoztak létre okoktantermet, ami körülbelül 9.000 diákot érint. A következő tanévtől áttérnek a középiskolákra: a Teleki Blanka Gimnáziumban, a Széchenyi István Technikumban és egy további intézményben lesz ilyen speciális tanterem.

A konferencia további részében szó volt a pedagógus-továbbképzési rendszer megújuló szabályozásáról és stratégiai irányairól, valamint a tanári szerep változásáról a mesterséges intelligencia hatására.

 

 
A kapcsolódó fotók letölthetőek a Galériából. 
 
 
 
Szöveg: Havasi Tímea 
 
Fotó. Simon Erika 
 
 
 
 
 
 
Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2025 December
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
    
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.