Robotek - tehetséggondozó szakkör

2019.07.12. 17:06
KÖZLEMÉNY - 2019. július 12. (péntek) 
Sikeresen zárult a Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola programja. Galéria
 
 
 
 
 
 

Az EMMI által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program keretében a tavalyi évben 1.5 millió Ft támogatást nyert a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola. A program a Robotek címet kapta. A projekt célja olyan, az általános iskolásoknak szóló tehetséggondozó szakkör megszervezése volt, mely szorosan kapcsolódik a matematikához, a digitális kompetenciához, de nem tananyagot tanít. A következőkben az iskola beszámolóját olvashatják:

Fontos volt, hogy a program sok játékos elemet tartalmazzon, melyek a tanulási szakaszok hatékonyságát erősítik. A gyermekek környezetében lévő problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való cselekvő megoldása alapot biztosított a gondolati problémamegoldásnak, s ezáltal a világ megértésének és a gondolkodás fejlődésének. Produktív, komplex gondolkodtató feladatokkal szembesítettük  őket.  A tanultak felhasználását gyakorlati feladatmegoldásokban igyekeztek alkalmazni. Az algoritmikusgondolkozás, a logikai készségek és finommotorikus készségek mellett programjuk számos kompetenciaterületen gazdagította a gyermekeket. Megismertették a tanulókat a modern programozás alapjaival, a tervezés-megvalósítás-tesztelés folyamatával. A szakkörön 2-3 fős csoportokban dolgoztak, így felfedezhették, megismerhették a csapatmunka fontosságát, az abban rejlő lehetőségeket.

A program keretében ellátogattak a Future Parkba Budapestre, ahol egy interaktív kiállításon, játszóházban vettek részt. Az Alba Innovárban a szülőkkel együtt Lego robotokat programoztak, és megismerkedtek a humanoid robotokkal.

Háromnapos bentlakásos szaktábort szerveztünk Pécsre, amelynek elsődleges célja a közösségépítés és a személyiség fejlesztése volt. A különböző térképolvasási, tájékozódási feladatokat a gyakorlati életben is kipróbálhatták a gyerekek. Amellett, hogy elmélyítették a tehetséggondozó foglalkozásokon tanultakat, új, gyakorlati jellegű kérdéseket oldottak meg. A gyermekeket is bevonták a szervezésbe, a program összeállításába, a program költségvetésének kidolgozásába. A Vasarely Múzeum látogatásával megmutatták tanítványaiknak a síkbeli ábrázolás művészi megnyilvánulását, az absztrakció művészetét. Ellátogattak a pécsi egyetem informatika karára is.

A térlátás fejlesztéséhez eszközöket is vásároltak a pályázatból. Hasznosulásuk a térszemlélet, a problémamegoldó gondolkodás, kreatív gondolkodás, önálló munka és az önellenőrzés fejlesztésében várható.

A foglalkozásokon készült fotók letölthetőek a Galériából. 

Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2024 Április
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.