A robotikától a Minecraftig: februárban indulnak az Alba Innovár diákoknak szóló, ingyenes szakkörei

2025.01.28. 16:00
KÖZLEMÉNY - 2025. január 28.  
 
 
 
 

Már lehet jelentkezni azokra az ingyenes délutáni szakköri foglalkozásokra, amelyeken a programozás, a mesterséges intelligencia, a mobilalkalmazások és a 3D tervezés világába vezetik be a diákokat az Alba Innovár szakemberei.


Székesfehérvár Önkormányzatának és a helyi ipar szereplőinek a támogatásával februárban ismét elindulnak azok a térítésmentes szakkörök az Alba Innovárban, amelyekre a székesfehérvári általános és középiskolákban tanuló diákok jelentkezhetnek.

4-5. osztályosokat várnak a kezdő robotika szakkörre, amelyen többféle robot programozásával és irányításával is megismerkedhetnek a diákok. A népszerű legórobotok mellett egy kódolható gömbrobotot, a Sphero Bolt-ot is megismerhetik a tanulók, ami ötvözi a programozást és a játékot. Ezen felül az ipari robotok működését is tanulmányozhatják a résztvevők, a szakkör vége felé pedig kisebb csoportokban, vagy akár egyedül is irányíthatják az Alba Innovár Ubtech Alpha1 robotjait, egy-egy alkalommal pedig a legfejlettebb humanoid robot, a Pepper programozásába is belekóstolhatnak.

Ugyancsak a 4-5. osztályosok számára szervezik meg a MinecraftMaster névre hallgató foglakozást, amelyen a diákok mélyebben megismerhetik a MINECRAFT-ot, a redstone alapokat, valamint az összetettebb redstone rendszereket is.

3D modellezés és nyomtatás alapjairól, a Tinkercad működéséről lesz szó egy másik, 5-6-7. osztályosoknak szóló szakkörön, amelynek végén a résztvevők haza is vihetik a saját maguk tervezte, 3D nyomtatóval elkészített alkotásokat.

A mesterséges intelligencia használata egyre inkább megkerülhetetlenné válik, e technológiában segít eligazodni a MIre Fel! – Lépj be a mesterséges intelligencia világába! című, 5-6-7-8. osztályosoknak ajánlott szakkör. A részvevők megtanulhatják, hogyan kell jól tanítani az MI-t, miként lehet azt képek, szövegek, zenék vagy akár videók elkészítéséhez használni.

Aki mobilalkalmazásokat, számítógépes programokat szeretne alkotni, annak az Innovár AppInventor tanfolyama ajánlható: a 6-7-8. osztályosoknak szánt foglalkozáson megismerhető a könnyen kezelhető, vizuális programozási platform, amely lehetővé teszi, hogy programozói előismeretek nélkül is saját alkalmazásokat hozzunk létre Android eszközökre.

Lézer Műhely szakkörön (6-7-8. osztály) a lézervágással történő alkotást folyamatát és a kreatív tervezés fortélyait ismerhetik meg a diákok, miközben saját névtáblát, egyedi ékszereket vagy éppen kirakós társasjátékot készítenek.

Virtuális Valóság játékfejlesztés névre hallgató, 7-8. osztályosok számára ajánlott szakkörön pedig a VR világába belépve alkothatnak saját játékot a gyerekek, akik játékosan tanulhatnak meg kódolni, majd kipróbálhatják alkotásaikat a Meta Quest 3 VR szemüvegben.

A tíz alkalomból álló, hetente egy foglalkozást jelentő szakkörökre az Alba Innovár honlapján lehet jelentkezni. A szervezők kérik, annak érdekében, hogy minél több tanulónak tudjanak részvételi lehetőséget biztosítani, egy diák csak egy szakköre jelentkezzen.

 

 
Oldal nyomtatása

Eseménynaptár

«
2025 Február
»
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  
  • Nincs esemény!
Írja be
a kódot:

Boross Mihály (1815 - 1899) A sajtóterem névadója

Boross Mihály (1815-1899)
Boross Mihály a forradalom és szabadságharc időszakának jelentős megyei politikusa volt. 1815. január 9-én született Ószőnyben. Nagyszülei felvidékiek voltak. Pozsony megyéből származtak a Komárom megyei Ószőnybe, s itt változtatták meg vezetéknevüket, Borostyánról Borossra. A gimnázium elvégzését követően Cegléden, Nagykőrösön, Pápán tanult, majd több éven keresztül joggyakornokként dolgozott. 1842-ben tette le az ügyvédi vizsgát. Ezt követően rövidebb ideig Tatán gyakorolta az ügyvédi praxist.